Iata-ma scriind o postare legata de efectul real al buzz-ului pe care l-am incercat eu si echipa mea, Gerovital BUZZ, in aceasta campanie.
De la bun inceput ni s-a spus in gluma ca echipa Farmec va fi in vacanta, iar noi sa incercam sa le luam locul si sa promovam cum putem mai bine produsele primite spre testare, produse care
fac parte din noua gama fara conservanti Gerovital PLANT cu extract BIO de floare de colt.
Si asta am si incercat sa facem.
De indata ce am aflat ca am fost selectata, le-am informat pe toate fetele cu care hotarasem sa fac echipa chiar din ziua inscrierii in preselectie si am creat un grup secret pe facebook, Gerovital Buzz, locul in care am pus tara la cale.
Pe 7-04 deja ma apucam sa fac cerceii in forma de floare de colt, ce au fost meniti sa ne diferentieze de restul echipelor. Ulterior acestia au devenit foarte indragiti de sustinatorii nostrii.
Pentru inceput ne gandiseram sa facem un eveniment deschis exact pe perioada campaniei, la care ne-am fi invitat toti prietenii din lista, insa pentru ca postarile de pe pagina evenimentului nu ar fi ajuns in newsfeed-ul celor care dadeau "attend", am ales sa facem o pagina de facebook.
Un pic ingrata ideea, mai ales ca pana la finalul campaniei ajungi sa te atasezi de tot ceea ce reprezinta proiectul, pagina si sustinatorii echipei.
Cum vom reusi oare sa ne distantam de prietenii paginii, nu stiu...
Ma trezesc verificand si dand refresh la pagina, chiar si inainte de culcare...
Avem cateva prietene, care au revenit constant si nu "ne-au tradat", cum au facut altele ducandu-se oriunde batea vantul, adica si la alte echipe, doar pentru premii fluturate atat de ostentativ pentru cat mai multe like-uri aduse paginilor respective.
Aceste PRIETENII sunt un castig imens pentru echipa noastra!
Nu am urmarit un numar mare de sustinatori, ci doar ca pe cei care ii avem sa-i antrenam in micile noastre jocuri si sa le premiem abilitatile exprimate atat de frumos la fiecare tema propusa de noi.
07-04
Primul lucru gandit in aceasta campanie a fost chestionarul "Experienta dvs. cu Farmec", care a inceput sa fie rulat de pe data de 07-04.
Am vrut ca prin acest chestionar sa vedem carui tip de public de andresam si prin genul intrebarilor "stiati ca...", am vrut sa sugeram raspunsurile ca pe mai departe sa le fie cunoscute informatiile.
Click pe imagini.
1/4
2/4
3/4
4/4
Oricare alte chestionare aparute in aceasta campanie, lansate de catre alte echipe foarte"originale", au venit dupa acest prim chestionar al nostru.
La fel s-a intamplat si cu primul giveaway al acestui blog, cel cu pensula Sigma, a fost copiat aproape in intregime de catre o alta echipa, de la pensula oferita ca premiu, pana la conditiile acestuia, concepute pentru a atrage sustinatori echipei noastre.
09-04/10-04
Si pentru ca la inceput inca nu aveam pareri despre produsele primite spre testare, in parte irelevante oricum intrucat fiecare ten este unic si nu putem sustine ca se va potrivi oricarui tip de ten curios sa le testeze, am inceput campania concentrandu-ne pe ideea de buzz, adica sa trezim interesul celor care aveau sa ne urmareasca.
Am inaugurat pagina de facebook cu scurte rezumate la informatiile prezentate in videoclip-urile de pe trilulilu, menite sa prezinte povestea Gerovital Plant.
Am vrut ca cei care nu le vazusera pe site-ul respec., s-o faca pe pagina noastra.
Legandu-se de tot ceea ce inseamna o lume plina de Farmec si de personalitatile care au avut ceva in comun, si anume pe Gerovital Plant, Mada a facut un super videoclip pe care l-am rulat pe pagina si a avut in total aprox. 1000 de vizualizari.
10-04
Am continuat cu premierea unei norocoase la extragerea din prima suta de sustinatori: Rita.
A castigat un breloc in forma de floare de colt si un set de 5 minimostre.
Ne-a incantat reactia ei.
11-04
Apoi a urmat jocul cu pozele noastre, ale celor 11 membre ale echipei Gerovital Buzz si cu catrenele gandite cu atata talent de minunata noastra Claudia.
Am avut 9 persoane care ne-au ghicit pe toate, potrivind corect poza persoanei cu catrenul in care se incerca o descriere timida.
Subliniem, ghicit, insa ne-a bucurat acest fapt.
12-04
Apoi ne-am gandit sa vedem cati dintre sustinatorii nostri folosesc produse Farmec, mai ales din noua gama Gerovital Plant. Si Raluca, ne-a dat o idee minunata, si anume sa-i cautam lui Martinica al ei o partenera care foloseste produse Farmec, idee care a adus 31 de pozici cu produse Farmec, dintre care 12 au avut produse chiar din noua gama Gerovital Plant.
A fost una dintre cele mai vesele zile de campanie. :)
Tot pe 12 apar si primele impresii ale lui Mada, pe blogul ei.
13-04
Am inceput sa introducem si cate un produs pe zi din noua gama, asa ca am dat startul cu produsul lunii de pe site-ul www.farmec.ro, si anume crema hidratanta.
Si pentru ca inca nu aveam o idee clara despre ceea ce aveam in testare, fetele noastre cu mult talent la scris: Clau, Vero si Carmen, ne-au ajutat cu poezioare inspirate din descrierile oficiale pentru a da o idee sustinatorilor despre produsul zilei. :)
13-04
Am continuat cu o tema draguta, si anume am cerut sustinatorilor nostri sa propuna cate o poezioara cu cuvintele: Farmec, Gerovital BUZZ, Crema hidratanta (produsul zilei respec.) si floare de colt. (si aceasta idee a fost preluata mult mai tarziu de alta echipa, doar ca i s-a dat titlu de declaratie;)
Am avut 24 de poezioare foarte dragute si inspirate.
Daca doriti sa le cititi, vizitati-ne pagina.
13-04
In aceeasi zi am organizat inca un concurs pe blogul lui Mada cu un rebus facut cu atata talent chiar de ea.
A avut si acela mare succes.
23 de inscrieri.
14-04
Au aparut si primele review-uri ale echipei noastre despre serul contur de ochi si buze.
Acesta a fost si starul zilei respec.
Data de 14 a fost o alta zi haioasa datorita temei de concurs propusa de Georgi, insa care a luat contur datorita recuzitei bogate a Mihaelei-Carmen. Ea ne-a ajutat sa deghizam multe produse din noua gama Gerovital Plant si ne-a adus zambetele pe buze.
Tema a provocat sustinatoarele care cunosteau gama sa ghiceasca conturul acelor produse si pe cele care nu le cunosteau, sa le caute pe site-ul www.farmec.ro
Trebuia sa se ghiceasca produsul si sa se faca o ghicitoare cu acel produs care se credea ascuns sub acele hainute si sa cheme un/o prieten/a sa dea raspunsul.
Si atunci am avut 20 de inscrieri.
Tot pe data de 14 aprilie am inceput sa postam si poze cu plicurile care plecau spre castigatoare in ideea de a promova transparenta campaniei noastre, idee preluata mai tarziu de o alta echipa concurenta.
Am fost o continua sursa de inspiratie pentru anumite echipe concurente. :D
Pe de-o parte chiar ne bucura onoarea.
Tin sa mai mentionez si de premiile fiecarei zile, de luni pana vineri, cate 2 premii pe zi, majoritatea fiind compuse din 1 set de 5 minimostre din noua gama Gerovital Plant si 1 pereche de cercei cu personalitate in forma de floare de colt, facuti de mine cu mult drag pentru toti cei care ne-au daruit cateva minute din timpul lor pentru a raspunde provocarilor lansate pe pagina noastra de facebook.
Chiar si aceasta idee a premiilor, lansata chiar pe data de 10-04, a fost preluata de o alta echipa, care s-a gandit sa organizeze un giveaway (14-04) cu accesorii in forma de floare de colt. Mi-a placut mai ales modelul florii de colt de pe cercei, copiata integral dupa forma florii de colt data cercelusilor ganditi de mine.
Ca o paranteza, pana atunci, cercetarea paginii Farmec cu entuziasmul constructiv dintr-o competitie, era o placere. Faptul ca vedeam idei frumoase la alte echipe, ma binedispunea. Imi dadea aripi sa gandesc noi si noi provocari sau idei de abordare a campaniei. Insa in acea zi, m-am enervat ingrozitor. Am simtit ca nu exista ORIGINALITATE la cateva echipe, care se tot impiedicau de noi si vroiau sa ne fure din lumina reflectoarelor.
In fine, colegele m-au calmat si m-au incurajat sa continui cu acelasi entuziasm de pana atunci, fara a reclama toate aceste chestii echipei Farmec.
15-04
Am gandit o imagine cu multe buze colorate cu probabil cele mai rezistente rujuri, facand introducerea pentru alt produs al zilei, laptele demachiant.
In acea zi, am avut o alta provocare, una de sfarsit de saptamana, prima sapt. a campaniei Farmec, si anume: ca sustinatoarele sa ne recomande cu tag pe pagina Farmec ca sa ne facem o impresie legata de cum ne descurcaseram in prima saptamana si sa ne luam puteri pentru o alta, care urma.
Atunci am avut o surpriza neplacuta.
Dupa o saptamana in care ne prezentaseram, vorbiseram de Farmec si produsele lor, de noua gama, chiar si de rolul nostru in acest concurs, ne-am trezit ca echipa noastra era confundata cu un brand, chiar cu Gerovital PLANT.
Am suras amar, iar in urm. saptamana am pus si mai mult accent sa subliniem rolul nostru in campanie, desi nu ne doream acest lucru deoarece asta insemna si dezvaluirea unei competitii si deci, a unui premiu final, pe care noi nu l-am urmarit nicio clipa.
Nu am dorit sa cersim sustinerea pentru acest scop.
Am vrut sa tinem locul echipei Farmec, aplicand tot ce ne-a trecut prin cap mai interesant.
Si atat!
De ce nu am urmarit premiul final? Pentru ca nu ne-am propus sa luptam in aceasta campanie pentru premiu, ci doar sa ni se acorde recunoasterea finala ca fiind una dintre cele mai bune echipe.
Desigur ca vrem sa mergem la Sighisoara, la un training cu echipa Farmec!
Cine nu si-ar dori?
Dar ne place sa fim cu picioarele pe pamant si sa asteptam verdictul final al echipei Farmec.
Nu vrem sa spunem hop pana nu am sarit.
A urmat weekend-ul, cand am putut sa ne relaxam si noi putin.
In toata acea prima saptamana incepusem sa testam produsele si nu avusesem ragazul sa tragem si noi niste concluzii mai serioase din cauza la toata agitatia saptamanii.
Eu chiar uitasem sa folosesc in vreo 2 seri crema hidratanta.
(App, in afara serului si laptelui demachiant, eu am folosit doar crema hidratanta pe parcursul acestor 2 sapt., indiferent ca era zi sau seara. Am vrut o parere cat se poate de pertinenta.)
Zambeam in sinea mea ca in toata aceasta goana dupa recunoastere, neglijam esentialul.
Sa conturam pe hartie/ blog primele impresii legate de produsele incercate.
Am recuperat insa de indata ce am avut un mic ragaz.
16-04
Am primit primele pozici cu cerceii/ brelocul si primele impresii legate de mostrele primite de castigatoarele noastre.
Tot in acea zi, Mada ne-a pregatit o surpriza frumoasa, si anume un videoclip cu poze de la impartirea mostrelor, poze pe care noi nu le-am postat pe pagina noastra deoarece ni s-a parut mai dragut sa fie stranse intr-un videoclip cu o melodie foarte frumoasa de-a lui Holograf. ;)
Si pentru ca tot am ajuns la acest capitol sa va zicem la cate persoane am impartit noi mostrele si parerile acestora.
81 de persoane (rudele, prietenii si cunostintele noastre)
si 25 de castigatori de la concursurile noastre zilnice.
Deci, 106 de persoane.
Crema antiimperfectiuni a avut mare succes, la fel si serul contur de ochi.
Crema hidratanta a provocat mici probleme cu cosurile, mai ales la tenurile mai grase.
Au mai fost apreciate crema antirid si crema nutritiva de noapte.
Au fost si cateva persoane mai reticente la auzul ideii de a incerca produse romanesti, ramanand fidele produselor brandurilor internationale, insa majoritatea au fost extrem de incantate sa incerce mostre, multe incantate si la finalul testarii, cand ne-au fericit cu decizia lor de a le cumpara. As putea spune, din ceea ce stim pana acum, ca am avut un procent foarte dragut de aprox. 10%, care au cumparat deja din produsele incercate si un procent triplu de persoane cu intentia de a le cumpara.
Pe langa cadorisirea rudelor si prietenilor apropiati cu mostre suficiente cat sa-si faca o parere clara, s-a mers cu impartitul mostrelor in parcuri la mamicile copiilor cu aceeasi varsta ca a piticilor colegelor noastre, la universitate, impartind atat colegelor, cat si profesoarelor, la munca, chiar si tatii au fost dati cu crema (ma refer aici la tatal lui Nico si al lui Georgi), chiar si fratii (Alexandru, fratele lui Nico), ni i-am apropiat pe cei dragi datorita placerii de a ne vedea ca ne ingrijim cu produse din cele mai bune, cum a fost Ovidia care ne-a spus ca de fiecare data dupa ce se dadea cu crema, fiul ei, Teo, vroia sa-i dea pup pe obrajorii catifelati si frumosi mirositori, nici pisicutele nu au scapat ocazia de a da tarcoale cremelor, am dat si postaritei ca trebuia rasplatita la de cate ori m-a vazut in aceasta campanie, am fost si la zile de nastere, surprinzand invitatele prietenei mele cu cateva mostre, din ce au dorit ele sa aleaga.
Desigur ca se putea si mai bine!
17-04
Am lansat un concurs pe blog, in care ceream parerea celor care au incercat gama Gerovital Plant.
Am pus la bataie 2 premii: premiul I -mostre si o bratara a prieteniei, si premiul II- mostre si deja indragitii cercei in forma de floare de colt, ajunsi deja marca a echipei noastre.
Tot pe 17 ma declaram multumita de ce incercasem pana atunci, in postarea "cremele gerovital plant...o surpriza fermecatoare"
18-04
Prima idee de concurs din aceasta zi, a fost un esec.
Cerusem o poza funny cu produse Gerovital Plant, insa cum nu multe au produse Gerovital Plant, si probabil ca cele care aveau nu erau around, am renuntat la acel concurs si am inceput runda concursurilor fulger, care mai apoi au fost sursa de inspiratie pentru alta echipa. Deh, ar trebui sa ne bucure, insa nu, ne-a enervat la culme..din nou!
In fine, trecem mai departe! Sunt sigura ca echipa Farmec nu doarme.
Doar nu era sa ma plang la ei cu asemenea chestii de gradinita, dar ne deranjeaza......
Prin aceste concursuri fulger, 2 pe zi, am vrut sa aducem in atentie atat descrierile produselor din noua gama Gerovital Plant, cat si site-ul www.farmec.ro, unde gasesti orice informatie doresti.
Am inceput sa luam mici citate din adresabilitatea, actiunea, modul de utilizare, tips-uri etc. aferente produselor din noua gama Gerovital Plant, punand intrebari de genul: numele produselor, gama din care fac parte si momentul zilei cand se recomanda utilizarea etc.
Am cautat sa le promovam in acest mod ca sa-i provocam sa caute ei singuri pe site-ul Farmec, dat intodeauna ca sursa.
Am avut si intrebari de pe blogul oficial al lui Farmec, cum ar fi "diferenta dintre crema antirid si anti-age" si a.m.d.
Am dat si anunturi pe pagina sa ne intalnim cu fete din orasele noastre.
Nu prea am avut succes, ce-i drept. Eu m-am intalnit doar cu 2 fete din Brasov.
Multe se ascund in spatele unui id si nu isi dezvaluie identitatea doar pentru niste mostre, pare-se.
20-04
Pe langa deja obisnuitele concursuri fulger, am lansat si un concurs cu rezolvarea unui puzzle, ideea dragei de Mada. Puzzle facut dupa poza lui Georgi, cu toate produsele ei Farmec si Gerovital Plant.
A avut succes. (1069 de vizualizari)
Am avut timpi de rezolvare si de 2:22, in conditiile in care mie imi luase si 10 min. :D
Dau vina pe lipsa mouse-ului, ca folosesc laptop. ;)))
Premiul a fost unul special. Un puzzle cu un iepuras pentru a fi in tema Sfintelor Pasti, 2 poze de-ale castigatoarei, incorporate si ele in puzzle si poza cu care a castigat concursul reaspec.
Forma finala a puzzle-ului a fost data de Nico, colega noastra, care nu s-a lasat pana nu a gasit cea mai buna varianta, care sa-i faca placere castigatoarei.
Speram noi, o amintire de suflet a acestei campanii cu iz Farmec-ator.
Tot pe 20-04, am avut si un concurs in care am postat o poza de-a Mihaelei-Carmen, cu produse Farmec de demult in care am cerut sa se ghiceasca anul aproximativ de productie al acestora (noi stiind anul de expirare inscris pe recipiente:D)
Postarea Mihaelei cu mai multe poze si detalii legate de aceste produse a urmat pe blogul ei pe 21-04:
Am inteles ca pasiunea pentru produsele Farmec, se transmit de la o generatie la alta, ca recipientele produselor indragite au un locsor in casa si in sufletul celui care le-a folosit cu mult drag de-a lungul timpului. Mici comori care fac legatura cu prezentul, intr-un mod in care nici nu te-ai astepta. Asa cum a fost ocazia acestei campanii cu Farmec.
Tot pe 21-04, a scris si Laurita parerea ei despre produsul preferat al acestei campanii:
Saptamana a doua s-a incheiat cu alte si alte concursuri fulger, vineri urmand sa fie ultima zi in care am expediat plicurile, ce au plecat voioase si purtatoare de mult Farmec catre castigatoarele, sustinatoarele noastre.
Nici postarile nu au fost neglijate, tot sfarsitul saptamanii a adus si postarile finale ale echipei Gerovital Buzz despre crema hidratanta, laptele demachiant si serul contur de ochi si buze.
Concluzia dupa toate aceste postari cu review-urile fetelor mele, a fost aceea ca:
"Nici un alt ten nu ar trebui sa vorbeasca in locul tenului tau!"
Asadar, fiecare trebuie sa incerce produsele Farmec si sa isi formeze propria parere.
It`s a must!
Astfel nimeni nu va mai fi invinovatit ca vorbeste decent si respectuos despre produsele incercate, ca si cum toata lumea trebuie sa fie nemultumita ca sa sune real review-ul sau sa se evite incantarea, daca ai fost multumita.
Eu sunt genul care spun exact ce gandesc, insa imi exprim parerea cu mult respect si recunostinta fata de echipa Farmec.
Nu vreau sa fiu in trendul celor care se scoala cu fata la cearsaf si fac un produs sa sune ca fiind esecul secolului!
Si pentru ca poate vi s-a parut ca am insistat pe parcursul acestei postari pe sublinierea ideilor care ne-au fost copiate de catre alte echipe "harnicute" cu indeletniciri nu tocmai demne de o campanie care s-a vrut frumoasa, tin sa mentionez si eu singura idee care m-a inspirat, si anume crearea unei pagini de facebook, idee cu care a venit Iuliana Manea, cea care conduce echipa Green team. A fost singura pe care am "imprumutat-o", desi ne-am impotrivit o clipa, intrucat nu vroiam o pagina de facebook pentru echipa noastra ca sa avem ce inchide cu sufletul distrus, la sfarsitul campaniei.
Pe de alta parte, am apreciat partea vizuala a echipei Green Team, am mai apreciat si ideile originale ale echipei iYli, biletelele si funditele echipei Roz cu care au legat mostrele etc.etc..
Competitia cu echipele originale ne-a dat aripi si ne-a facut sa continuam cu acelasi elan campania gandita de noi.
Daca suntem multumite de buzz-ul campaniei noastre?
Da, echipa Gerovital Buzz a depus mult efort si si-a sacrificat tot timpul liber, prin toate ideile prezentate mai sus, concretizate in fiecare zi, dar si prin atmosfera calda facuta pe pagina noastra de Vero, Nico, Clau si Raluca (sper ca nu am uitat pe nimeni), evitand cliseele, lait motiv la unele echipe, de genu`:
"Cine aduce cele mai multe like-uri, castiga 3 creme din noua gama!" :D
Legat de buzz-ul facut offline, cred ca se putea si mai bine.
Adica ceea ce s-a facut online, putea fi facut foarte bine de catre echipa Farmec.
Ce s-a facut insa offline putea fi facut mai bine, daca se trecea linia naturaletii, cu care noi am incercat sa promovam produsele primite spre testare.
Am impartit mostre, am vorbit despre efectele pozitive ale produselor incercate, dar ramane sa vedem efectele reale ale buzz-ului nostru, dupa ce se incheie campania.
Inca sunt multe plicuri care nu au ajuns la castigatoare si deci cateva pareri lipsa la numaratoare.
Entuziasmul testarii unei noi game fara conservanti, parabeni, cu extract BIO de floare de colt exista la majoritatea persoanelor cu care am intrat in contact, chiar si dorinta de a sustine produsele cosmetice romanesti, insa acolo oare este meritul nostru?
Cel mai sigur este meritul lui FARMEC, care s-a reinventat de nenumarate ori si a reusit sa se mentina pe piata ca cel mai mare producator de produse cosmetice romanesti!
Multumim Echipa Farmec!
Speram sa va fi facut onoare, cat timp am incercat sa va tinem locul.
A fost o experienta placuta, distractiva, dar si foarte grea!
Competitia este mare.....indiferent de domeniul in care activezi si de scopul propus.
Cu riscul ca ma voi repeta, concluzia acestei campanii este:
"Nici un alt ten nu ar trebui sa vorbeasca in locul tenului tau!",
asa ca ia si incearca cremele potrivite tenului tau ca nu costa vreo avere!
Noi am fost placut surprinse si multe dintre ele fac mai mult decat unele dintre cele mai scumpe creme gasite pe piata interna sau internationala.
6 comentarii:
da...chiar asa a fost...doua saptamani atat de antrenante si interesante! :)
Sarbatori cu pace in suflet si in casa,sarbatori pline de bucurie , cu toti cei dragi in jurul mesei !
Asa e, Mada...draga mea colega!!!
Multumesc asemenea!
Un Paste Fericit si Luminat tie si celor dragi!
Foarte frumos ai scris Miha! A fost foarte placut sa facem ceea ce am facut in aceste saptamani si speram ca Farmec sa fie multumit de straduinta noastra! Pupici tuturor si Paste Fericit!
Ms. Speram, draguta!
Un Paste Fericit si Luminat si tie! :*
Trimiteți un comentariu