4/17/2009

Batoane de cereale


*O reteta inspirata din cea prezentata de Teo, doar ca prima oara cand le-am incercat, mi s-a parut prea mult gust de unt si am inlocuit untul cu ulei de migdale si asa au iesit super delicioase si se pot face si in post;).
Ingrediente (pentru o tava de 26 cm diametru):
500-600 g cereale (*fulgi de ovaz, musli cu fructe uscate, 2 maini de nuci, 2 maini de migdale, o mana de prune uscate, o mana de caise uscate, o mana de stafide, o mana de banane uscate, o mana de ananas deshidratat indulcit felii..)
100 ml ulei de migdale
75 ml miere
100 g zahar brun
Se taie marunt nucile, migdalele si restul fructelor uscate si se combina cu cerealele intr-un bol incapator.
Se pune mierea si zaharul la fiert. Cand se topeste zaharul, se adauga si uleiul, lasandu-se sa mai fiarba 2-3 minute.
*Uleiul va ramane la suprafata, insa acest lucru nu are mare importanta.
Se ia de pe foc si se toarna peste cereale, amestecandu-se bine cu lingura.
Apoi se ia o tava (eu am folosit o tava rotunda de 26 cm diametru, insa se poate pune si intr-o tava dreptunghiulara), se unge cu ulei, se pune hartie de copt si se aseaza compozitia, tasandu-se bine cu o paleta de lemn plata.
Se da la cuptor la 180 grade C, pentru 40 de minute. Se opreste focul si se mai lasa in cuptor 10-20 de min.
Apoi se scoate, se lasa pana se raceste compoz. si se taie cu grija in forma de batoane.

0 comentarii: