4/03/2009

Placintele cu legume (samosas)



Ingrediente (pentru 45-50 buc.):

3 cartofi mari

1 ceapa

1 morcov mare

3 linguri de ulei (+uleiul in care se vor praji pachetelele)

1 lingurita de seminte de mustar

1 lingurita de garam masala

1 lingurita chimen

1/2 lingurita turmeric

sare si piper dupa gust

1/4 lingurita chili pudra sau fulgi

1 canita de apa (+o canita pentru umezit foile de placinta)
un galbenus de ou (daca nu se tine post si se doreste sigilarea pachetelelor cu ou)

150 g mazare congelata

400 g foi de placinta

1. Cartofii se curata, se taie in cubulete mici si se lasa in apa rece pana se vor folosi.
Ceapa se curata si se taie marunt. Cele 3 linguri de ulei se incing, se pun semintele de mustar si se lasa pana incep sa pocneasca. Atunci se va adauga ceapa si se va lasa la calit 5-7 minute sau pana se patrunde.

2. Se pun si restul de condimente: garam masala, turmericul, chimenul, chili, sarea, piperul si o canita de apa si se mai lasa 3 minute. Apoi se adauga cartofii, morcovul, mazarea, se amesteca si se lasa la fiert inca 15-20 de minute, pana sunt patrunse/ fierte toate legumele. Apoi se vor da deoparte si se lasa la racit.


3. In acest timp se taie foile de placinta. Se vor masura foile si se vor taia in fasii de 7-8 cm latime si vreo 14-15 cm lungime. Se vor suprapune cate 2 foi de placinta si se vor lipi intre ele, tapetandu-se cu degetele inmuiate in putina apa.

Cele 2 foi de placinta, unite intre ele, se ung cu apa pe toate cele 4 margini si in toata jumatatea de jos a fasiei si se formeaza triunghiul, dupa cum se vede in pozele de mai sus. (Pentru a fi mai vizibil, am uns cu galbenus de ou. Chiar si cu apa, nu se vor desprinde in timpul prajirii.)

Dupa ce se formeaza un triunghi, se va umple pachetelul si se va sigila cu apa sau galbenus de ou, dupa preferinte.




4. Se prajesc in ulei, pe foc mediu, pana devin aurii, dupa care se vor scoate si se vor pune pe hartie absorbanta. Pentru a se pastra caldute, pana la prajirea tuturor pachetelelor, se pot tine in cuptorul incalzit in prealabil.


* Daca se doresc dietetice, se pot face in cuptor, punandu-se intr-o tava unsa cu ulei si tapetata cu hartie de copt. Se vor unge cu putin ulei si se lasa 15 minute pe o parte si 15 pe cealalta.

Se pot servi cu mai multe tipuri de sosuri...



Sos de smantana cu menta:

250 g smantana (subtiata) (sau 125 ml smantana si 125 ml iaurt sau 125 ml iaurt si 125 ml lapte batut)
15 g menta proaspata
1/2 lingurita chimen
Menta se toaca marunt si se amesteca bine cu smantana si chimenul.

sau/ si:
Sos dulce cu miere (bun ptr. post):

1 lingura miere
1 lingura sos de soia
1 lingura apa
2-3 catei de usturoi pisati
un varf de cutit de chili sau paprika
Toate se amesteca bine.



8 comentarii:

julia spunea...

Buna Miha,
In sfarsit,iti pot scrie si pot intra pe blogul tau.yata,yata.
Super delicioase sunt placintelele.Le-am executat si eu imediat*-*>pupici!

MihaeRa spunea...

Buna, Julia! Arata tare bine placintelele tale!!!
Mai demult, am vrut sa pun si eu un comentariu doua pe blogul tau si nu am putut, iar sa dau de tine sa-ti spun, nici atat..Oare de ce?? Pupicei!!!

Anonim spunea...

miha, se vede ca esti o persoana deosebita si te felicit pentru acest lucru si pentru tot ceea ce faci.ideea de aperitiv este super si o voi folosi sigur, pt ca se apropie ziua mamei mele.

Unknown spunea...

Ahaa.... acum inteleg cum le faci tu in foile de placinta :) Cand n-am timp sau chef sa fac aluatul variantei autentice, si eu folosesc foile de placinta, insa rulez samosa ca pe niste sarmalute lungi (pachetele de primavara). Voi posta varianta cu carne de vita, rulata astfel in foi de placinta. Pupici, Mihaela! Ma duc sa ma mai uit prin retetele tale :P

MihaeRa spunea...

Am inteles, Kyra...pai suna super bine si varianta pachetelelor de primavara;;)..
Mai vin pe la tine ca ai atatea retete yummi..
Pupici!!!

m.t. spunea...

Am inteles, Kyra...pai suna super bine si varianta pachetelelor de primavara;;)..
Mai vin pe la tine ca ai atatea retete yummi..
Pupici!!!

LIBRA spunea...

miha, se vede ca esti o persoana deosebita si te felicit pentru acest lucru si pentru tot ceea ce faci.ideea de aperitiv este super si o voi folosi sigur, pt ca se apropie ziua mamei mele.

Miha spunea...

Buna, Julia! Arata tare bine placintelele tale!!!
Mai demult, am vrut sa pun si eu un comentariu doua pe blogul tau si nu am putut, iar sa dau de tine sa-ti spun, nici atat..Oare de ce?? Pupicei!!!