3/21/2010

Chifle de post pentru hamburger



Chiflele (8 chifle f. mari, data vitoare le voi face medii):

300g faina alba
100g faina dietetica - macinis integral
200 g faina neagra
25g drojdie
apa calda la 40 grade C, cat e necesara 300-400 ml
30 g unt (eu am folosit margarina pentru ca s-au dorit de
post)
30 g zahar
putin lapte (eu am pus apa ca le vroiam de post)
susan
1 l-ta sare



1. Se pune drojdia, 4 linguri de faina si 100 ml apa la dospit.

2. Dupa 15 min. se adauga restul de faina, sarea, zaharul si cata apa e necesara si se framanta bine pana se obtine un aluat elastic si putin lipicios.

3. Se taie margarina in cubulete si se incorporeaza in aluat, rulandu-se bine pe masa de lucru si trantindu-se pana se observa o textura fina la aluat.(eu folosind faina neagra si tarate, nu pot spune ca am observat acea textura)

4. Se pune la crescut pana isi dubleaza volumul.

5. Dupa ce a crescut, se ia aluatul din bol, se intinde usor pe masa de lucru, se preseaza pentru a scoate gazul din el, i se da o forma rotunda si se taie in 8 buc. cam cum s-ar taia feliile de pizza (daca se doresc chifle mijlocii, at se taie in 12 buc., iar daca se doresc chifle mici, at se taie in 16 si in fct. de marimea tavii, se coc in
1-2 ture).

6. Acelor felii li se da o forma rotunda si se lasa 5 min acoperite. Dupa cele 5 min., se preseaza usor ptr a scoate gasul si li se da iar
o forma rotunda.

7. Se aseaza in tava in care se vor coace, cu 2 pahare de apa calduta langa si se acopera cu un prosop pana isi tripleaza volumul. (ale mele erau mari, asa ca am asteptat doar pana si-au dublat volumul)

8. Se ung cu apa, cu pensula, si se presara susanul.

9. Inauntru cuptorului se pune un vas cu apa fierbinte, pe tot parcursul coptului. Se dau la cuptorul preincalzit, la 180 grade C, timp de 45-60 (in fct. de cuptor), pana prind o culoare usor aramie. Se incearca cu scobitoarea.

10. Se scot din cuptor si se acopera cu prosopul pentru a li se inmuia coaja.

* Daca e vorba de chifle mici, atunci timpul de coacere difera..Se vor face mai repede..Se va urmari culoarea aramie si se vor incerca cu scobitoarea.


0 comentarii: