3/08/2010

Tort dedicat lui mami, cu ocazia zilei de 8 martie


Tort cu mere dupa reteta lui Antzu, careia vreau sa-i multumesc pentru prezentare si reteta.
Eu am facut in tava de 25, 5 cm diametru si a crescut pana la 2/3 din tava.
Compozitia blatului, as aproxima ca intra intr-o forma de 22,5 cm diametru ca sa fie cat mai inalt.

Blat:

5 oua

100 g nuca macinata

350 g faina

250 g zahar

1 plic praf de copt (eu am folosit doar jumatate)

10 lg apa

Umplutura:

1 kg mere

coaja de lamaie

esenta de lamaie

scortisoara

esenta de vanilie

zahar pudra (cat doriti de dulce)

frisca pentru ornat

cioco neagra topita cu putin lapte (optional)

restul de pulpa de la piersicile din compot

MDP blat:

1. Se bat albusurile cu sare si galbenusurile se freaca cu zaharul. Nu se va exagera cu batutul, amestecatul deoarece acesta poate fi unul din motivele pentru care apar crapaturile in timpul coptului. Se adauga si restul ingredientelor, incorporandu-le cu grija cu lingura de lemn.

2. Se da la cuptorul preincalzit la 200 grade C timp de 40 min. Se va face testul cu scobitoarea deoarece timpul de coacere depinde de fiecare cuptor, in parte.

MDP umplutura:

3. Se curata merele de coaja, se dau prin razatoarea mare, se combina cu scortisoara, coaja de lamaie sau de portocale, esenta de lamaie, vanilia, zaharul pudra si se vor cali pe foc mic, amestecand din cand in cand, pana scade tot lichidul. Se da la racit.

4. Dupa ce s-a racit blatul, se taie in 3 parti egale si se insiropeaza, pe rand, cu compotul de piersici.

5. Dupa ce s-a racit umplutura de mere, se imparte in 2 si se distribuie in mod egal pe prima si a doua felie de blat, insiropate. Apoi se aseaza ultima felie de blat (capacul), se insiropeaza si ea si se orneaza dupa inspiratie. *Eu m-am grabit si nici n-am avut chef in ziua aia de bibilit...:D

La multi ani, mami!!! Sa fii sanatoasa si sa ai viata lunga!!!



21 comentarii:

Unknown spunea...

O Mihaaa,ce bine arataaa,yamiiii,vreau si eu o bucatica dar e cam tirziu,hihiih.
pupici si La multi ani de 8 martie.
Roxy

cupcake spunea...

ti-a placut?la multi ani si o primavara cat mai minunata si la fel de delicioasa ca blogul tau:D:D te pup

MihaeRa spunea...

Roxy, mersi scumpica de vizita!
La multi ani si tie si te pupicut dulce!!!

MihaeRa spunea...

Antzu`, mie mi-a placut mult dar mami se tot stramba ca e acrisor si eu am si pus zahar pudra cu vanilie in compozitia de mere..Dar a apreciat gestul...
Pupicei dulci si la multi ani!!!!

Sandy spunea...

Foarte frumos tortul . La multi ani .

diamond spunea...

ce sectiune apetisanta!:D

la multi ani de 8 martisor!:D

julia spunea...

wow Miha ce imi vad ochii.....vreau si eu o felie MARE.te rog.Norocoasa este mama ta,mereu o alinti *-*.Pupici !

MihaeRa spunea...

@Alexandra, multumesc ptr vizita si ptr cuvintele frumoase! As vreau eu sa-mi iasa macar pe jumatate frumoase ca torturile tale, insa no chance;;)..
La multi ani si tie!

@Diamond, m-ai nimerit.sectiunea arata bine si a fost si gustoasa..hihi..Pupicei!

@Julia, te invit sa servesti! Mami meu nu e chiar mereu alintata de mine..cand si cand cate o salatica de fructe cu germeni, cand o papica facuta sa-i mai usurez munca, insa in rest, sunt intr-o continua vacanta...
Pupici dulci!

miha-akita spunea...

la multi ani Miha si ptr mami tau!sanatate si tot ce va doriti!
ce bine arata tortulll...yuuumyyy

sarah spunea...

foarte fain arata tortul .La multi ani lui mami tau,multa fericire si multa,multa sanatate.
si tie la fel scumpica.pupicei

MihaeRa spunea...

Miha, multumesc la fel si ptr mami tau!!! Sanatate pentru toata lumea!!!
Kono ke-ki de yokattara,hito suraisu demo douzo;;)!

MihaeRa spunea...

Sarah, la cat de in graba a fost facut si decorat, arata cat de cat...
La multi ani si tie si lui mami tau si multa sanatate la toata lumea!!!
Pupicei dulci!!!

Sandy spunea...

Miha nimeni nu se naste invatat . Asa ca spor la treaba si ai sa vezi rezultatele :).pupici

cupcake spunea...

aha posibil ca merele sa fii fost mai dulci ca a meu nu era acru deloc:-?

MihaeRa spunea...

Alexandra, data viitoare promit sa nu mai fac in graba, doar sa fie facut..hihi..Pupici!!!

MihaeRa spunea...

Antzu`, se prea poate, dar eu ti-am zis ca nu a fost asa acra compoz..e mami mai mofturoasa..hihi...pupic!

sarah spunea...

niste premii dragute te asteapta sa le ridici.pupici

Miha spunea...

Alexandra, data viitoare promit sa nu mai fac in graba, doar sa fie facut..hihi..Pupici!!!

Miha spunea...

Miha, multumesc la fel si ptr mami tau!!! Sanatate pentru toata lumea!!!
Kono ke-ki de yokattara,hito suraisu demo douzo;;)!

Miha spunea...

@Alexandra, multumesc ptr vizita si ptr cuvintele frumoase! As vreau eu sa-mi iasa macar pe jumatate frumoase ca torturile tale, insa no chance;;)..
La multi ani si tie!

@Diamond, m-ai nimerit.sectiunea arata bine si a fost si gustoasa..hihi..Pupicei!

@Julia, te invit sa servesti! Mami meu nu e chiar mereu alintata de mine..cand si cand cate o salatica de fructe cu germeni, cand o papica facuta sa-i mai usurez munca, insa in rest, sunt intr-o continua vacanta...
Pupici dulci!

sarah spunea...

foarte fain arata tortul .La multi ani lui mami tau,multa fericire si multa,multa sanatate.
si tie la fel scumpica.pupicei