3/28/2010

Ficatei cu sos de vin alb


Ingrediente (5 portii):

100 ml lapte
500 g ficatei de pui
faina
patrunjel
2 catei usturoi
2 feliute subtiri de ghimbir
unt

ulei
1 ceapa
3-4 rosii taiate cubulete
3-4 linguri de pasta de rosii cu ardei
100 ml vin alb
100 ml apa fierbinte
1 l-ta de boia dulce
2 crengute de cimbru, o foaie de dafin, busuioc,
sare, piper, cativa fulgi de chili uscat

1. Se spala ficateii, se curata de grasimi, se condimenteaza cu sare si piper si se pune lapte peste ei, lasandu-se asa cel putin 1h.

2. Se dau ficateii prin faina si verdeata, de cel putin 2 ori.

3. Se pune unt intr-o tigaie incinsa, se pun cativa fulgi de chili, usturoiul si ghimbirul taiat feliute, se prajesc pana devin putin aurii si se scot pe o farfurioara.

4. In acelasi unt se pun ficateii dati prin faina si se prajesc cate 3-5 min. pe ambele parti. Se scot si se pun pe hartii care absorb grasimea pana se
pun in sos.

5. Dupa ce se prajesc ficateii, se sterge tigaia de untul ramas (am facut asta ca nu mi se mai parea sanatoasa grasimea ramasa), se adauga uleiul, se lasa pana se incinge si se adauga ceapa taiata julienne si foaia de dafin, lasandu-se sa se caleasca pana ceapa devine sticloasa.

6. Se adauga cimbrul, busuiocul; usturoiul si ghimbirul prajiti la pct. 3, apa fierbinte si vinul alb si se lasa la fiert inca 10 min.,pana se inmoaie ceapa.

7. Se adauga rosiile si pasta de rosii, ficateii prajiti, se condimenteaza de sare si piper si se mai lasa pe foc mic 5-10 min.

8. Se servesc presarati cu verdeata, langa mamaliga sau cartofi natur sau langa garnitura de orez.

* Ai mei i-au servit cu cartofi natur, iar eu langa orez facut in stil indian (fara carne) ca tot imi ramasese o portie de la medalioanele de rechin cu garnitura de orez.
Au fost unii dintre cei mai deliciosi ficatei pe care i-am mancat vreodata.



2 comentarii:

sarah spunea...

yummy.ficatei vreau si eu...uite ce pofta mi-ai facut....daca la ora 4 dimineata nu dorm si bantui blogosfera asa imi trebuie.pupicei

MihaeRa spunea...

Hihi...lasa ca nu-s greu de facut, asa ca ti se rezolva repede pofta;)! Pupic!