3/14/2010

Mancare de orez cu linte



Ingrediente (6 portii):

1 cana de linte uscata
1 cana de orez
1 ceapa mare sau 2 potrivite
4-5 catei usturoi
1/2 conserva de rosii
2 lg. de ulei
2 lg. unt
200 ml supa de legume sau apa
2 lg. boia (eu am fol. dulce)
1 lg. chimen
1 lg. coriandru pudra
foi de dafin
2-3 boabe de cardamom verde
1/2 l-ta garam masala
1 praf de turmeric
sare, piper

1. Se spala lintea, se lasa la inmuiat peste noapte in 2-3 cani de apa, apoi se clateste si se pune la fiert. Se schimba apa in care fierbe, in 3 randuri, cu apa fierbinte.

*Normal se pune putin bicarbonat de sodiu pentru a nu avea apoi probl. cu gazele, insa scria pe plic ca poate contine urme de lapte sau alune etc.. si cum o vroiam de post..am renuntat. Se mai poate pune -ca inloc. al bicarbonatului- asafoetida, dar eu n-am avut..
Se lasa pe foc, pana se fierbe lintea, insa se are grija sa nu se marunteasca.
Apoi se scurge, dar nu se arunca apa.

2. Se spala orezul si se lasa la scurs. Se pune la fiert separat in 1,5 cani de apa si se lasa la fiert pana scade apa.

3. Se toaca ceapa/ cepele marunt si se taie feliute usturoiul.
Se pune uleiul si untul in wok-ul (sau o tigaie mai adanca) incins, se adauga ceapa si untul, se lasa pana ceapa devine sticloasa, se adauga condimentele, se pune supa sau apa si se lasa sa fiarba 10-15 min.

4. Se adauga rosiile si se mai lasa 5 min. la fiert.

5. Se adauga lintea si orezul fierte in prealabil si se mai lasa 10-15 min. pe foc pentru a se imbina aromele. Daca mai e nevoie de apa, se poate adauga 1-2 polonice din apa ramasa de la linte. Se potriveste de sare si cand a ajuns la consistenta dorita, se opreste focul.

6. Se serveste fierbinte cu verdeata presarata deasupra.
* Eu am facut aceasta reteta in zi de post si am papat cu salata de varza murata, insa a doua portie, de a doua zi, am servit-o cu cateva linguri de iaurt amestecate cu 1~2 catei de usturoi pisati (nu i-am mai facut poza:D).
Se poate si ca garnitura langa o fripturica de miel, etc..


6 comentarii:

sarah spunea...

scumpel vad ca esti harnicuta rau.buna papita ta.pupicei

Momo spunea...

vorba sarei,esti harnicuta foc si ai facut un fel tare placut mie si casei mele,plus catronelul ala de lut care-mi place tare!

MihaeRa spunea...

Hihi..nu le-am facut azi, dar daca tot s-au strans..No, le postez..Recuperez si eu..Pupicei!!!

MihaeRa spunea...

Pupici la amandoua! Alison, se pare ca am postat in acelasi timp!
O duminica frumoasa!!!

m.t. spunea...

Pupici la amandoua! Alison, se pare ca am postat in acelasi timp!
O duminica frumoasa!!!

alison spunea...

vorba sarei,esti harnicuta foc si ai facut un fel tare placut mie si casei mele,plus catronelul ala de lut care-mi place tare!