3/25/2009

Clatite cu dulceata de banane si lapte vegetal din orez




Duminica trecuta (stiu, nu aruncati cu pietre! ..sunt o pacatoasa!) am gasit pe blogul Laurei, careia ii multumesc frumos pentru vizita si ca "m-a luat la ea acasa", o reteta de dulceata de banane delicioasa. Si cum aveam in casa 3 bucati bine coapte, am zis sa o si prestez.


Cat a fost calda mi s-a parut extraordinar de dulce, insa apoi, cand am umplut clatitele cu ea, a fost tocmai buna.


Cred ca m-a influentat ochiul critic al tatalui meu- bolnav de diabet- la adaugarea "intregii" cani de zahar..ca sa nu zic ca parca am o obsesie sa reduc cantitatile de zahar din aproape orice desert, asa ca data viitoare voi incerca sa pun un sfert din zahar mai putin.

Asadar,

3 banane potrivit de coapte (ale mele au fost foarte coapte si s-au cam topit in timpul fierberii)

sucul de la 2 lamai

o cana de zahar

o cana de apa

vanilie (eu am avut pudra)

Se spala lamaile (eu am le-am ras coaja casa nu le irosesc), se taie-n doua si se storc.

Bananele se decojesc si se taie felii mai grosute. Se toarna sucul de lamaie peste si se lasa deoparte.

Apa si zaharul se pun la fiert si se lasa cam 10 minute (zic 10 ca sa reduc timpul de fierbere al bananelor ca sa nu se zdrobesca), dupa care se pun bananele si sucul de lamaie si se mai lasa 20 de minute, la foc mic spre potrivit.

La final, se pune vanilia pudra, se amesteca bine si se opreste focul.

Dulceata se va pastra intr-un borcan de sticla etans (serilizat in cuptor, in prealabil).

Eu am folosit-o la umplerea unor clatite facute din:

200-250 g faina

750-800 ml lapte

2 oua

2 plicuri cu zahar vanilat

un praf de sare

ulei

Mi-au iesit vreo 15-16 buc.

Le-am servit la un pahar de lapte vegetal facut din orez si nuca.


0 comentarii: