3/01/2009

Supa crema de conopida


Ingrediente pentru 4-6 portii:

o conopida mare
2 cartofi
o tulpina de telina (cu tot cu frunze)
1-2 morcovi (eu am pus doi, insa daca nu vreti ca supa sa devina prea portocalie, puneti dar unu)
1 radacina de patrunjel (daca aveti..eu nu am pus)
1 ceapa
2 linguri de ulei
2 oua
200 ml nama cream (smantana lichida)
nucsoara
sare,fulgi de chilli, piper
1 lingura faina
verdeata (ceapa verde, patrunjel)
2 l apa

Se pune apa la fiert, se adauga sarea si fulgii de chili, se pun legumele (mai putin ceapa) la fiert si cand sunt gata se strecoara si se lasa putin la racit. Apoi se impart legumele in doua si se maruntesc bine cu blender-ul, adaugand si putina supa.
Separat, ceapa se pune la calit in putin ulei, iar cand devine sticloasa, se adauga lingura de faina si putina supa, amestecand continuu. Apoi, ceapa se adauga la legumele facute crema si se lasa la fiert pana este gata.
La final, se bat ouale cu nama cream, adaugandu-se sare, nucsoara si piper si se toarna in supa, lasandu-se pe foc cat sa mai dea intr-un clocot.
Se opreste focul si se adauga patrunjelul. (Eu nu am avut, insa am recuperat la servire cu ceapa verde).

Se serveste cu ceapa verde taiata marunt si cateva betigase din tulpina de telina sau cu cubulete de avocado si paine prajita sau crutoane.

0 comentarii: