2/04/2009

Curry rice


*(dupa o reteta japoneza, prezentata la tv. ca fiind cel mai bun curry)

Ingred.:

2 linguri de ulei de masline
4 chilli uscati
10 g usturoi (taiat feliute)
300g ceapa (taiata feliute)
100 g morcovi (cubulete)
2 cartofi (taiati in 16 bucati)
10 g zahar
1 lingura unt
300 g carne de vita ptr curry
cubulete curry
Pui doi chilli in ulei, lasi 1 min., apoi adaugi usturoiul, morcovul si ceapa si le calesti 10 min. Apoi le lasi sa se raceasca, scoti chilli si le pui in mixer cu morcovii si 1 l apa si le mixezi pana devin o pasta. Apoi le pui din nou in cratita si adaugi inca 2 ardeiuti si cartofii si pui capacul si mai lasi 20 min. la fiert. Apoi strecori sosul si il pui din nou la fiert, adaugi cubuletele curry, untul si zaharul si mai lasi 3 min. pe foc mic, dupa care pui si cartofii deja caliti si mai lasi 3 min.
Carnea (felia sa fie mare si lata 1-2 cm grosime) o pui in ulei incins, dupa 15 sec. se intoarce pe partea cealalta, unde se mai lasa 1,5 min. cu capacul pus. Se opreste focul si se mai lasa 3 min. acoperita, dupa care se cresteaza pe latime si se adauga sosul peste ea. (Va iesi medium rare - facuta pe jumate.)

*Pentru cei carora le place well done (bine facuta): Carnea, taiata cuburi, se prajeste in ulei 2 min. la foc mic, se adauga 2 linguri de sake, 2 de sos de soia, 2 de mirin si se lasa cu capacul pus pana se patrunde bine. Eu am facut si cartofii impreuna cu carnea. I-am pus impreuna de la inceput si i-am lasat la foc mic ca sa nu se intareasca carnea de vita. In felul acesta nu s-au zdrobit si au capatat o aroma deosebita. Carnea si cartofii se vor adauga in sosul strecurat, in care s-a adaugat si untul, zaharul si cuburile de curry si se vor mai fierbe 3-5 min. impreuna.

Se serveste pe un pat de orez, fie el orez japonez sau orez basmati.

8 comentarii:

Amy spunea...

Aceasta este reteta mea preferata de curry .....mama ce pofta mi-ai facut

Pupici Amy

MihaeRa spunea...

Sa stii ca-i si reteta mea preferata;)...

Te pupik,
Miha

MihaeRa spunea...

Sa stii ca-i si reteta mea preferata;)...

Te pupik,
Miha

Anonim spunea...

DELICIOS

Ramona

Mirela spunea...

Salutare!
De mult imi doream sa fac aceasta reteta, o problema am: spueti-mi si mie de unde iau aceste cubulete curry
(evident nu sunt o bucatareasa innascuta;)) Multumesc!

MihaeRa spunea...

Mirela, nu stiu de unde ai putea lua cubuletele de curry..
Eu le-am luat din Japonia..
Cred ca ai putea folosi in locul cubuletelor si praf de curry de pe aici..Insa nu stiu cat ar semana la gust..

Mirela spunea...

Salutare!
De mult imi doream sa fac aceasta reteta, o problema am: spueti-mi si mie de unde iau aceste cubulete curry
(evident nu sunt o bucatareasa innascuta;)) Multumesc!

Miha spunea...

Sa stii ca-i si reteta mea preferata;)...

Te pupik,
Miha